Startpagina
mobiele versiecomputer versie
RSS
Renault Premium Route WINNAAR VERGELIJKENDE TEST Duitse transportondernemer



Renault Premium Route WINNAAR VERGELIJKENDE TEST Duitse transportondernemer





Na afloop van een drie jaar durende test tussen zeven vrachtwagens van zeven verschillende merken, is de uitspraak van de “Fehrenkötter”-test, gezamenlijk uitgevoerd door de Duitse transportondernemer Joachim Fehrenkötter, eigenaar van de gelijknamige groep, en het dagblad Trans Aktuell, bekend: Renault Premium Route kwam als winnaar uit de bus. Hij wordt erkend als de vrachtwagen met de laagste gebruiks- en verbruikskosten. Betrouwbaarheid, verbruik en After Sales van de constructeur: alle criteria werden voortdurend geanalyseerd. Renault Trucks verheugt zich erover dat de eigenschappen van Premium Route, leider in zijn categorie inzake brandstofbesparing, erkend werden door een test op lange termijn die gerealiseerd werd in reële bedrijfsomstandigheden en op volledig onafhankelijke wijze.

Toen hij zeven vrachtwagens van zeven merken kocht, had de Duitse transportondernemer Fehrenkötter de doelstelling om te achterhalen wat de beste vrachtwagen en het beste merk waren inzake betrouwbaarheid en kosten, maar ook inzake service en klantenrelatie.

Na drie jaar gebruik sleept de Renault Premium Route de eindoverwinning in de wacht. Hij wordt erkend als de kampioen op het vlak van gebruiks- en verbruikskosten. De cijfers zijn veelzeggend: tijdens de drie jaar durende test en na 401.325 afgelegde kilometers waren zijn totale bedrijfskosten de laagste van de zeven vrachtwagens met slechts 63,34 cent per kilometer. Bovendien was het verbruik van gemiddeld 32,4 liter per 100 kilometer ook het laagste dat geregistreerd werd. Deze resultaten bevestigen het leiderschap van Renault Premium Route wat brandstofbesparing betreft.



Praktijktest


“Zijn verbruik is sensationeel”, roept de bestuurder Rolf Liepe uit. “Ondanks zijn zes assen verbruikt hij bijzonder weinig diesel. Bovendien is het bijzonder aangenaam en comfortabel om ermee te rijden, met name dankzij de geautomatiseerde versnellingsbak.” De groep Fehrenkötter is gespecialiseerd in het internationaal transport van landbouwmachines, kampeerauto’s en transportvoertuigen en bezit een wagenpark van ongeveer 200 voertuigen van tot dusver één enkel merk. Deze drie jaar durende privétest is des te meer representatief, omdat deze met standaardvrachtwagens met gelijkwaardige vermogens in werkelijke gebruiksomstandigheden binnen de onderneming wordt uitgevoerd. De zeven vrachtwagens waren 6x2-bakwagens met vermogens die van 400 tot 420 pk variëren. Het voertuig van Renault Trucks was een Renault Premium-bakwagen van het type 410.25 6x2 die door één enkele chauffeur bestuurd werd voor de opdrachten in Duitsland en door twee verschillende bestuurders voor de leveringen in Europa.

De test werd gezamenlijk georganiseerd door de vervoersmaatschappij Spedition Fehrenkötter en de uitgeversgroep ETM Verlag. “Voor de derde keer organiseerde het tijdschrift Trans Aktuell samen met zijn collega’s Lastauto Omnibus en Fernfahrer een concrete drie jaar durende test binnen een transportonderneming”, aldus Werner Bicker, directeur van ETM Verlag. “Vandaag zijn deze vergelijkingen die tegelijk zo reëel en objectief mogelijk zijn, in staat om de echte kwaliteit van een voertuig aan te tonen. Het merk dat in staat is om de andere Europese merken te beconcurreren en dat aan de top van het klassement eindigt, mag echt trots op zijn product zijn.”

 | Renault Premium Route WINNAAR VERGELIJKENDE TEST Duitse transportondernemer


De gegevens zijn van eigen metingen afkomstig: Renault Trucks en de andere constructeurs komen helemaal niet tussenbeide. Alle door de voertuigen veroorzaakte kosten (aankopen, onderhoud, storingen, reparaties, enz.) zijn op papier vastgelegd en in een totale kostprijs opgenomen die de rangschikking van het klassement bepaalt.

Naast de voertuigen laat de transportondernemer dus ook de After Sales van elk merk en de kwaliteit van de klantenrelaties met elkaar rivaliseren. Voor elke interventie worden de afhandelingskosten en de prijs van de reserve-onderdelen in de totale bedrijfskosten van de vrachtwagen opgenomen. Ten slotte moet er opgemerkt worden dat alle vrachtwagens zonder gecentraliseerd onderhoudscontract zijn aangekocht.

Deze overwinning is het resultaat van teamwerk voor Renault Trucks en houdt voor het merk niettemin een zekere trots in, omdat de eigenschappen van de Premium Route in reële en onafhankelijke testomstandigheden goed tot hun recht komen. Renault Trucks ziet in deze overwinning een reden tot extra aanmoediging om de kwaliteit van zijn producten en services die hij aan zijn klanten biedt te blijven verbeteren.

Categorie WebsiteBron renault trucksDatum 18/03/2013

Delen opDelen op TwitterDelen op FacebookDelen op LinkedInDelen op Google+E-mail
©2021 Webdesign Marco TibbenRedactie
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.